søndag den 25. august 2013

Minikøkken

De sidste par uger har min søster og jeg, med hjælp fra min svoger, lavet et minikøkken til min niece ud af en gammel reol som er købt i genbrug. Det har været sjovt at afprøve kræfter med et nyt projekt som ligger så langt fra hvad jeg ellers plejer at have gang i af kreative sysler, og især da vi stod tilbage med et færdigt produkt som vi begge var meget tilfredse med.
Her ses nogle billeder af vores projekt: 

 Der laves skillevæg til mellem ovnen og skabet
 Der syes gardiner og betræk til kurvene
 Malingen skal tørre... At vente til det er helt tørt er svært, men det kan anbefales.
 De sidste tilbehør monteres, og det er her køkkenet for alvor får karakter
 Niecen Anna hjælper lidt til. Tålmodighed kan være en udfordring når mor og moster arbejder.
Og her ses så det endelige resultat. Eller det vil sige, vi mangler lige de sidste små detaljer så det bliver helt gennemført. Fx skal der monteres spotlys under den øverste hylde, samt lys i ovnen. Og lige nu er jeg ved at hækle små grydelapper og et viskestykke i den grønlige nuance!

 Nu glæder jeg mig bare til at Anna og jeg sammen skal lege med den.

4 kommentarer:

  1. WAUW siger jeg bare. Hold da op hvor er det flot. Skal da helt klart kigge efter i genbrugs butikker om der dukker en egnet kommode op. Den skal jo ikke være særlig stor.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for de pæne ord. Det kan kun anbefales at gå i gang, det er virkeligt et sjovt projekt. Det kræver dog meget forskelligt værktøj og et værksted er også rart at have :) Men held og lykke med at finde et møbel:)

      Slet
  2. Hvor var det dog en god idé - Jeg har lige smidt 3 lignende reoler ud - det var dumt! Gemmer lige denne idé, den skal helt sikkert bruges en dag.

    Jeg har givet dig en forklaring på "billed-link" på den kommentar du har skrevet hos mig, håber du forstår den :-)

    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! Som du nok kan se, så har jeg fået det til at fungere. :)

      Slet